Spoedgevallendienst Tandarts Post Twente

Indien de praktijk gesloten is kunt u telefonisch contact opnemen met de tandartsendienst

Openingstijden Tandarts Post Twente

De Tandarts Post Twente is 365 dagen per jaar geopend voor alle tandheelkundige pijn- en spoedklachten voor alle patiënten van de aangesloten tandartsen.

De Tandarts Post Twente is dagelijks geopend buiten de reguliere openingstijden van de aangesloten praktijken, van 18.00 tot 22.00 uur.

• Vrijdag, zaterdag en zondag van 12.00 – 16.00 uur en van 18.00 – 22.00 uur.
  • ‘s Avonds en in het weekend kunt u wel gebruik maken van het gratis parkeerdek, vrijdags van 12:00-16:00 uur niet, parkeert u dan in de omgeving of in de van Heek parkeergarage.
  • Tijdens de pauzes en buiten onze openingstijden wordt de telefoon doorgeschakeld naar onze telefoondienst, zij helpen u verder of plannen een afspraak met u in.
  • Ook tijdens de schoolvakanties is de Tandarts Post Twente geopend van 12.00 tot 16.00 uur en van 18.00 tot 22.00 uur en op sommige drukke dagen vanaf 09.00 uur.

Buiten de openingstijden van de Tandarts Post Twente wordt u voor acute spoedeisende behandelingen verder geholpen via het nooddienstnummer:
053 – 792 00 40

Let op, de openingstijden kunnen afwijken in verband met drukte en/of weinig geplande afspraken!

Behandelingen

Alle tandheelkundige behandelingen worden uitgevoerd door professioneel geschoolde tandartsen. De tandartsassistenten hebben allemaal hun tandartsassistente opleiding volbracht.

Spoedgevallen

Voor spoedgevallen tijdens de openingstijden van uw eigen tandarts dient u eerst met hem/haar contact op te nemen. Is uw eigen tandarts gesloten dan wordt u via het spoeddienstnummer (053 -792 00 40) verder geholpen.
Voor acute spoedeisende behandelingen buiten de openingstijden van de Tandarts Post Twente én uw eigen tandarts wordt u via ons telefoonnummer (053- 792 00 40) doorgeschakeld naar de telefoondienst zij zullen u verder helpen. Indien gewenst, wordt er een afspraak gemaakt bij de Tandarts Post Twente. We staan dus 24/7 tot uw beschikking!

Spoedbehandelingen

• Kiespijn (gaatje)
  • Uitgevallen kroon of vulling
  • Een te hoge vulling
  • Scherpe randen, die beschadiging van tong- of wangslijmvlies tot gevolg hebben.
  • Uitstekend of loszittend ijzerdraadje van beugel, dat beschadiging van tong- of wangslijmvlies tot gevolg heeft.
  • Zenuwpijn (endodontische klachten)
  • Pijn na het trekken van een tand of kies, die slecht te onderdrukken is door pijnstillers.
  • Pijn aan de kaakgewrichten
  • Afgebroken tand of kies
  • Uitgevallen tand of kies
  • Losse tand of kies
  • Ontstekingen van het tandvlees
  • Abcesvorming
  • Opgezwollen wang door ontsteking
  • Problemen met de beugel die niet kunnen wachten tot de volgende dag of tot na het weekend

Acute spoedbehandelingen

• Bloeding / nabloedingen na trekken van tand of kies
  • Abcesvorming (gepaard gaande met koorts)
  • Trauma
  • 24/7 bereikbaar, u belt eerst uw eigen tandarts

Betalingen

Betalingen voor de verrichte behandelingen bij volwassenen dienen bij de Tandarts Post Twente uitsluitend per PIN te worden voldaan, direct
na afloop van de behandeling.
U ontvangt direct een factuur met de verrichte behandelingen, welke u dan zelf bij uw zorgverzekering kunt indienen, uiteraard alleen als u een aanvullende tandartsverzekering heeft afgesloten.

Betalingen voor verrichte behandelingen bij kinderen tot 18 jaar worden (via een factoringsmaatschappij) rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar ingediend.

Patiënten die onder bewindvoering staan en de behandeling niet kunnen voldoen, dienen vooraf toestemming te krijgen van hun bewindvoerder.
Deze toestemming dient schriftelijk bevestigd te zijn (ondertekende brief) of per e-mail naar info@tandartsposttwente.nl te worden verstuurd, door bewindvoerder.
Na toestemming van de bewindvoerder wordt een afspraak ingepland en de behandeling wordt uitgevoerd.
De verrichtingen worden daarna rechtstreeks bij de bewindvoerder gedeclareerd.
Indien een patiënt die onder bewind staat en in het weekend of ’s avonds een acute spoedbehandeling nodig heeft zal dit in overleg met de dienstdoende tandarts worden uitgevoerd. In dit geval zal uitsluitend de meest noodzakelijke hulp/behandeling worden uitgevoerd.